හතර වටෙන් COVID-19 සහ වෙළඳ ප්‍රචාරණය..

COVID-19 සහ වෙළඳ ප්‍රචාරණය..

2020 May 17

අපි හැමොම මේ වෙද්දී අර්බුදකාරී තත්ත්වයකට මුහුණ දීලා තියෙනවා.ඒක කවදාවත් කලින් නොවූන විදිහට මහජනයාගේ හැසිරීම වෙනස් කරලා තියෙනවා. ඒ වගේම මේ පැන නැගිලා තියෙන අලුත්ම ගැටළු එක්ක මහජනතාවගේ ඉල්ලීම් සපුරන්න ව්‍යාපාර වලට එයාලගේ ව්‍යාපාර සැලැස්ම සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස් කරන්නත් වෙලා තියෙනවා .

ඇත්තටම වර්තමානයේ ඇතිවෙලා තියෙන සමාජ හා ආර්ථික පසුබිමත් එක්ක වෙළඳ ආයතන වලට කලින් කරලා නොතිබූණ විදිහට තමන්ගේ ව්‍යාපාර වල දැන්වීම් කටයුතු සිද්ධ කරන්න වෙලා තියෙනවා. ඒ වගේම වෙළෙඳ දැන්වීම් පළ පලකිරීමේදී ඒ ගැන වැඩිපුර අවධානයක් යොමු කරන්න වෙලා තියෙනවා.

 

ලංකාවේ දැනට පනවා ඇති ඇඳිරි නීතිය ඉතා ඉක්මනින් ඉවත් කරයි. එතකොට මිනිස්සු වෙළඳ නාමය පිළිබඳ සැලකිල්ලක් දක්වන්නෙ නැතුව ම අත්‍යාවශ්‍ය භාණ්ඩ සඳහා වියදම් කරන්න යොමු වෙනවා.

වෙළඳ නාම වලට සහ ව්‍යාපාර වලට තිබුන ලොකුම අභියෝගයක් වුණ තරගකරුවන් දැන් අඩුයි. ඒ නිසා අව්‍යාජ භාවය අඩු වෙනවා. ඒ නිස ව්‍යජත්වයෙන් තොරව මිනිසුන්ගේ මනසෙහි රැඳෙන්න වෙළඳනාම වැඩ සිදුවෙනවා.

මේ වසංගතය අතරතුර ව්‍යාපාරවල ඉලක්කගත පාරිභොගිකයන්ට අවශ්‍ය වන ද්‍රව්‍ය සොයාගන්නේ මූලික කරුණු වලට ගිහින් නැවත පරික්ෂා කරලා බැලුවට පස්සේ . නමුත් මේ වෙලාවේ මිනිසුන්ගේ හැසිරීම පිළිබඳ අවබෝධ කරගන්න අපිට මේ මූලික කරුණු ම ප්‍රමාණවත් වන්නේ නැහැ.
මේ පිළිබඳව දැනගන්න අපිට මූලික ප්‍රශ්න දෙකකින් පටන් ගන්න පුළුවන්

 

1. ඔයාගේ ඉලක්කගත ප්‍රේක්ෂකයින්ගේ දැන් ආර්ථික තත්ත්වය කොයි වගේද?

ගොඩක් වෙලාවට උත්තර වෙන්නේ ඒ තරම් හොඳ නැහැ යන්න මොකද මේ වසංගතය ගොඩක් අයගේ ජීවනෝපාය වෙනස් කරලා තියෙනවා .

 

2. එයාලට උදව් කරන්න ඔයාට මොනවද කරන්න පුළුවන් ?

ඔයාට පුලුවන් අත්‍යවශ්‍ය නිෂ්පාදන හෝ සේවාවන් තරමක් නිදහස් කරන්න.ඒ වගේම ඔයාට බැහැ මගේ නිෂ්පාදනය ම මිලදී ගන්න කියලා ඔවුන්ට බලපෑම් කරන්න. ඒ වගේම ප්‍රේක්ෂකයන්ගෙන් වැඩි දෙයක් අපේක්ෂා කරන්නත් බැහැ.

මෙන්න ඔයාගේ ව්‍යාපාරය හෝ වෙළෙඳ නාමය අලෙවිකරණයේ දී හා දැන්වීම්කරණයෙදී මග හරින්න පුළුවන් වැදගත් කරුණු කිහිපයක්

 

1. ප්‍රේක්ෂකයින් සංවේදී කරවන වෙළඳ දැන්වීම්.

අපි දැනටමත් ඒක දැකලා තියෙනවා. ඔයාගේ නිෂ්පාදනයට කොරෝනා වෛරසය මූලික කරගන ඒක මිනිස්සුන්ට සංවේදී ලෙස සමීප කිරීම වගේ විහිළු සහගත දේවල් ඇත්තටම අවශ්‍ය වන්නේ නෑ. ඒවා ඇත්තටම කලාත්මකත් නැහැ. සංවේදී නොවන වෙළඳ දැන්වීම් අපි දන්නවා. ඒ නිසා ඒවායින් වළකින්න.

 

2. ශබ්දය බවට පත්වන අන්තර්ගතය.

දැන්වීමේ අන්තර්ගතය මෙම “අවිනිශ්චිත කාල වලදී ” ආරම්භ වී ” අපි ඔබ ගැන සැලකිලිමත් වෙමු කියලා අවසන් වන දැන්වීම් නොකරන්න වගබලා ගන්න.මොකද මේ වගේ වෙළඳ දැන්වීම් මගින් ශබ්දය වෙත ආකර්ශනය කර ගැනීමට උත්සාහ කරයි. මේවා සංවේදී වෙළඳ දැන්වීම් තරමට ම හානිකර වෙනවා . ඉතින් ඒ වගේ වෙළඳ දැන්වීම් කරන්න එපා.හැම වෙලාවෙම ප්‍රමාණාත්මක බවට වඩා ගුනාත්මක බව ජයගන්නවා . එම නිසා ඒ පිළිබඳ සැලකිලිමත් වන්න .

 

3. උපායශීලී අලෙවිකරණය

මිනිස්සුන්ට දැන් වෙළඳනාම ගැන තියෙන සැකය වැඩි .ඒ නිසා ඔවුන් උපායශීලි අලෙවිකරණ උත්සාහයන් පිළිබඳ වෙනදාට වඩා සූක්ෂමව හඳුනා ගන්නවා. විශාල නොවන වෙළඳ දැන්වීම් සඳහා මූලික වැරැද්ද වන්නේ විශාල පිටපත් ලිවීමක් නොමැති වීමයි. හොඳ පිටපත් රචකයෙකුට පහසුවෙන් පණිවිඩයක් සංවේදනයක් නැතුවම නිර්මාණය කරන්න පුළුවන්. එම නිසා ශිල්පය පිළිබඳ අවබෝධයක් ඇති පිටපත් රචකයින් බඳවා ගන්න සැලකිලිමත් වන්න. ඒ වගේම ඔයාගේ ව්‍යාපාරය සහ වෙළෙඳ නාමය අහිමි වීමට පෙර යමක් කිරීමට, ඉක්මණින් පටන් ගන්න.මේ අවස්ථාවේ ඔබට සුළු කාලයක් ලැබිලා තියෙනවා. ඒ ගැන ටිකක් සිතන්න. නිව්යෝක්හි ඔගිල්වි විධායක නිර්මාණ අධ්‍යක්ෂක ජෝන් ලෝගන් පවසන්නේත් ක්‍රියාකාරීත්වය ඉතා වැදගත් බව.

 

ඔහු පවසන්නේ වෙළඳනාම සන්නිවේදනය කරන්න පුළුවන් ක්‍රම කිහිපයක් ඇති බව.

 

1. වෛරසයට එරෙහිව සටන් කරන්න ඔයා උදව් කරන්න ඕනේ කොහොමද?

වසංගතය මගින් එන අභියෝගයන්ට මුහුණ දෙන්න පුළුවන් ව්‍යාපාරයක් වෙන්න. වෙළඳ නාමය අන්තර්ගතය වෛරසයට එරෙහිව අනුවර්තනය වීමට සහ සටන් කිරීමට හැකි වන ආකාරයට සකස් කරන්න.

 

2. ඔයා අනෙක් ව්‍යාපාර වලට සහ මිනිසුන්ට උදව් කරන්නේ කොහොමද?

විරැකියාව ඉහළ යාම මෙන්ම තවත් විශාල සේවකයින් කොටසක් වැටුප් කප්පාදු වලට මුහුණ දී තිබෙනවා. මෙහිදී ඔයා ජනතාව අතර වෙළෙඳ නාමය රඳවා ගැනීමට උත්සාහ කරන්නේ කොහොමද? ඔයාගෙ ව්‍යාපාරය හා සැපයුම්කරුවන් අතර සම්බන්ධතාවය වෙනස් වී තියෙන්නෙ කොහොමද සහ එම බැඳීම ශක්තිමත් කරන්න උත්සාහ කරන්නේ කොහොමද යන්න සොයා බලන්න .

 

3. අර්බුදය අතරතුර මිනිසුන්ට අවශ්‍ය තොරතුරු සැපයීම .

ඔයාගේ වෙළඳ වෙළඳ නාමය සමග මිනිසුන්ව සම්බන්ධ කරගනිමින් මහජනතාව දැනුවත් කිරීම සඳහා වෙළඳ නාමය භාවිතා කරන්නේ නම් ඒක අගය කළ යුතු වෙනවා . ඒ නිසා වෙනදාට වඩා නිර්මාණශීලීත්වයෙන් යුතු අදහස් ඉදිරිපත් කිරීමේ වගකීම නිර්මාණකරුවන්ට පැවරෙනවා . වෙළඳ නාමයේ අන්තර්ගතය ගොඩනැගීමේ දී ඊට ඉතා හොඳ වේදිකාවක් ලෙස වීඩියෝ මාධ්‍ය සකස් වී තිබෙනවා . මාෂල් මැක්ලූහන් පවසන්නේ ද “මාධ්‍ය පණිවිඩය වේ ” කියලයි. ඒ නිසා ලංකාවේ වැඩිම ප්‍රේක්ෂකයන් පිරිසක් පරිශීලනය කරන ටික්ටොක්, යූ ටියුබ් සහ රූපවාහිනිය ඔයාට අන්තර්ගතය ඉදිරිපත් කිරීමට භාවිතා කරන්න පුළුවන් . අර්බුධ අවස්ථාවේ සංවේදනයෙන් ප්‍රතිචාර දක්වන, සාපේක්ෂ අන්තර්ගතයක් ගොඩනගා ධනාත්මක වෙනසක් ඇති වෙන විදිහට මාධ්‍ය භාවිත කිරීමට උත්සාහ කරන්න . එය ඉලක්ක ග්‍රාහකයින්ට ඔයාව මතකය තබා ගැනීමට උපකාරී වෙයි.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here