හතර වටෙන් ඔයත් නිතරම ස්ට්‍රෙස් වෙන කෙනෙක්ද..? එහෙනම් මේ ලිපිය කියවන්න- Part 2

ඔයත් නිතරම ස්ට්‍රෙස් වෙන කෙනෙක්ද..? එහෙනම් මේ ලිපිය කියවන්න- Part 2

2020 Aug 26

ආතතිය නැතිනම් stress කියන වචනේ නිතර නිතර අපට ඇහෙන තරමට මේ තත්වය අපේ සමාජය තුළ පැතිරිලා තියෙනවා. නිවසේදී, පවුල තුළදී වගේම රැකියා ස්ථානයේදී ඔබ මේ විදිහට ආතතියට පත්වීම සිදුවෙන්න පුළුවන්. ආතතිය හෙතුවෙන් ඔබට සිදුවන හානිය මොකක්ද කියන එක ගැන අපි මිට පෙර ඔබව දැනුවත් කළා. මේ ආතතිය කළමනාකරණය කරගන්නේ කොහොමද කියන එක ගැන තොරතුරු ටිකක් තමයි දෙවැනි පියවරෙන් අපි ඔබට කියන්නෙ. විශේෂයෙන් රැකියා ස්ථානයේ ඇතිවන ආතතිය කළමනාකරණය කරගන්නේ කොහොමද කියන එක ගැන මේ ලිපියෙන් ඔබට අදහසක් ලබාගන්න හැකිවේවි.

4 Tips to Help you Deal with Stress at Work | Man Without Country

රැකියා ස්ථානයේදී ඔබට ඇතිවන මානසික පීඩනය සහ ආතතිය හේතුවෙන් ඔබ ශාරීරිකව මෙන්ම මානසිකවත් රෝගී තත්වයට පත්වෙන්න පුළුවන්. මේ සෞඛ්‍ය ගැටළු සාමාන් හිසරදයක සිට හෘදයාබාධයක් දක්වාත් වර්ධනය විය හැකියි කිවුවොත් ඔබ තරමක් පුදුම වේවි. නමුත් කතාව අත්තක්. දිගින් දිගටම ඔබ මේ විදිහට Job stress එක දරාගෙන හිටියොත් ඔබ රෝගී තත්වයට පත්වෙන්න පුළුවන්. නමුත් අනික් අතට ඔබ රැකියා ස්ථානයේ වැඩ කරන්නේ කණ්ඩායමක් එක්කයි. නිසා ඔබට විවිධ වර්ගයේ පුද්ගලයින් සමග විවිධ මට්ටමේ සිතුම් පැතුම් හැසිරීම් සහිත අයත් එක්ක වැඩ කරන්න සිදුවනවා. නිසා ඔබට ආතතිය ඇතිවීම වලක්වා ගැනීමට පුරවා සූදානමක් ඇතිකර ගැනීම සහ ආතති කළමනාකරණය කරගැනීම පමණයි කළ  හැක්කේ. කොහොමද මේ කටයුත්ත කරන්නේ..? මේ තොරතුරු ඔබට අනිවාර්යෙන්ම ප්රයෝජනවත් වේවි.

දවස පටන් ගද්දිම ඔබ ආතතියට පත්වෙනවා නම්, ඔබට රැකියා ස්ථානයට යන්න වෙන්නෙම පීඩනයකින්. එතැනදී කොහොමත් ඔබට job එක stressful වෙන්න තියන ඉඩ වැඩියි. උදේ දවස ආරම්භ කරද්දි ඔබට දරුවන්ගේ පාසල් වැඩකටයුතු වලට සූදානම් කරන්න, කෑම හදන්න වගේ බොහොමයක් වැඩකටයුතු තියෙනවා වෙන්න පුළුවන්. වැඩටික අවසන් කරල Office යන්න මගට ආවට පස්සේ පාරේදී වාහන තදබදය වගේ නොයෙකුත් දේවල් නිසාත් ඔබ තවත් පීඩාවට පත්වෙන්න පුළුවන්. මේ සියල්ල එක්ක ඔබ Office එකට යන්නෙම ආතතියට පත්වෙලා නම් කොහොමත් ඔබ වැඩ පටන් ගන්නෙම මානසික ආතතියෙන් යුතුවයි. මේ ගැටලුවට මොකක්ද විසඳුම..? ඔබට කළ හැකි වඩාත්ම ඵලදායී දේ තමයි කලින් දවසේ රාත්රියේ පසුවදා වැඩකටයුතු සැලසුම් කරන්න. ඒක කොහොමද කරන්නේ කියන එකට නිශ්චිත ක්රමයක් නැහැ. ඔබ ඔබටම ආවේණික ක්රමයක් හදාගෙන පහුවදා උදේ ආතතියට පත්නොවී දවස පටන් ගන්න අවශ් විදිහට නින්දට පෙර සැළසුම් කරන්න. වගේම පෝෂ්යදායී කෑම වේලක් උදේට ගැනීමත් අත්යවශ්යයි. මේ විදිහට දවස පටන් ගත්තොත් ඔබට යම් ප්රබෝධමත් බවකින් යුතුව කාර්යාලයට යන්න හැකියාව ලැබේවි.

The top 10 benefits of eating healthy

ඊළඟ වැදගත් දේ තමයි ඔබ වැඩ පටන් ගත්තාට පසුව දවසේ කළ යුතු අත්යවශ් වැඩ සැලසුමක් සකස් කරගන්න. අත්යවශ් දේවල් ප්රමුඛතා ලයිස්තුවේ මුලින්ම එන විදිහට මේ සැළසුම සකස් කරගෙන අනුව කටයුතු කරන්න. එහෙම වුනොත් වැඩ මගහැරීම, ප්රමාද වීම වගේ කාරණා නිසා ඔබ ආතතියට පත්වෙන එකක් නැහැ. ප්රධානීන් සමග අනවශ් වාද වලට පැටලීමෙන් වලකින්නත් ඔබට පුළුවන් වේවි. නිසා නිශ්චිතවම අත්යවශ් වැඩ මොනවද කියන එක තීරණය කිරීමත් සැලසුම් කිරීමත් සිදුකරන්න.

හැකි තරම් ගැටුම් වලින් ඈත්ව ඉන්න උත්සාහ කරන්න. කොහොමද කරන්නේ කියල ඔබට ප්රශ්නයක් ඇතිවෙන්න පුළුවන්. ඔබට ආයතනය තුළදී විවිධ පුද්ගලයින් එක්ක ගනුදෙනු කරන්න සිදුවනවා. කියන්නේ විවිධ මත ගැටුම් ඇතිවීම සාමාන් දෙයක්. නමුත් මේ ගැටුම් අවම කරගන්න හැකි සෑම විටකම උත්සාහ කරන්න. විශේෂයෙන්ම ඕපාදුප වලින් ඈත් වීම වැදගත්. එකිනෙකා ගැන කතාවන ඕපාදුප කියන්නෙම ගැටුමකට ආරම්භයක් විය හැකියි. නිසා ඕපාදුප වලින් ඈත් වෙනවා වගේම ඔබේ පෞද්ගලික කාරණා, ගැටළු අනික් අය සමග සාකච්ඡ කිරීමත් සීමා කරගන්න. විශේෂම දෙයක් තමයි දේශපාලනය හෝ ආගම පිළිබඳව ඔබේ පෞද්ගලික මතය ඔබේ රැකියා ස්ථානයේ අය සමග සාකච්චා කිරීමට නොයෑම. අනවශ් ගැටළු වගේම ඔබ ගැන පූර්ව චිත්රයක් මැවෙන්නත් මේක හේතුවක් වනවාමයි. නිසා මේ කරුණු වලින් වලකින්න හැකි තරම් උත්සාහ කරන්න. වගේම අනිකා සමග සහයෝගයෙන් වැඩකිරීමට නොහැකි පුද්ගලයින් සමග වැඩකිරීම හැකිතාක් අවම කරන්න. එයිනුත් ඔබට ආතතියට පත්නොවී ඉන්න හැකිවේවි.

සැළසුම් සහගත වන්න. මේක අත්යවශ් දෙයක්. සාමාන්යෙන් පුද්ගලයින් ක්රමවත්ව වැඩ සැළසුම් කරනවා වගේම එහෙම නොකරන අයත් ඉන්නවා. ඒක එකිනෙකාගේ චරිත ස්වභාවය විය හැකියි. කෙසේ වෙතත් ඔබ ඔබේ වැඩකටයුතු නිසිලෙස සැළසුම් කිරීමට පුරුදු වන්න. ඔබේ මේසය, වටපිටාව, ලිපි ලේඛන වගේම වැඩ සැළසුමකට තබාගන්න හුරුවන්න. අනවශ් හදිසිය, පීඩනය, අවශ් දේ සොයාගැනීමට කාලය වැයකිරීම වැනි ගැටළු රැසක් මගහරවා ගන්න ඔබට හැකියාව ලැබේවි. වගේම අනවශ් පරිදි වෙලාව ගතකරමින් ප්රමාද වනතුරු කාර්යාලයේ වැඩකටයුතු කරන්න අවශ් වෙන එකකුත් නැහැ. නිසි පරිදි සියල්ල සැලසුම් කිරීමටත් හුරුවන්න.

How to organize your home office - Curbed Boston

ඔබේ වටපිටාව සුවපහසු කරගන්න උත්සාහ කරන්න. උදාහරණයක් වශයෙන් ඔබට හිඳගැනීමට තිබෙන පුටුව ඔබට සුවපහසු නැතිනම් ඔබ අනිවාර්යෙන්ම ආතතියට පත්වනවා. වගේම කාර්යාලය ඇතුළත ශබ්ද, අනික් සේවකයින්ගේ උස හඬින් කෙරෙන කතාබහ සහ කෑගැසීම් වගේ දේවල් නිසාත් ඔබට බාධා පැමිණවීමෙන් ඔබ අපහසුතාවට පත්විය හැකියි. මේ සියල්ල ඔබේ පාලනය යටතේ නොමැති වෙන්නත් පුළුවන්. නමුත් හැකි සෑම විටකම හැකිතාක් සුවපහසුව වැඩකටයුතු කිරීමට අවශ් පරිසරය සකස් කරගන්න. සමහරවිට මේ වෙනුවෙන් ඔබට තරමක් උපක්රමශීලි වන්නට සිදුවේවි. මොන ක්රමයකින් හෝ ඔබේ වටපිටාව ඔබට සුවපහසු වන යුරින් සකස් කරගත්තොත් ඔබට ආතතියකින් තොරව රැකියාව කරන්න අවස්ථාව ලැබේවි.

බහුකාර්ය සාධනය කියන්නෙ වඩා කාර්යක්ෂම ක්රමයක් කියන මතය ඔබ අසා ඇති. නමුත් බහුකාර්ය කියන සංකල්පය දැන් තරමක් යල්පිනූ එකක්. උදාහරණයකට ඔබ කල්කියුලේටරයේ ගණන් එකතු කරමින් සිටින අතරතුර දුරකථන අමතුමකටත් පිළිතුරු දෙනවායි සිතන්න. ඔබට වැඩ දෙකම නිසි පරිදි කිරීමට නොහැකි වෙන්නත් ඉඩ තියෙනවා නේද..? විශේෂයෙන් කාන්තාවන් මේ බහුකාර්ය සංකල්පයට ජීව විද්යාත්මකව යම් නිපුණතාවක් දැක්වුවත් පිරිමි පාර්ශවය ඊට යම් දුර්වලතාවක් දක්වනවා. නිසා මේ බහුකාර්ය සංකල්පය එතරම්ම ප්රායෝගික නොවන බව වර්තමාන සොයා ගැනීම වී තිබෙනවා. නිසා අනවශ් ආතතියට පත්නොවී පියවරෙන් පියවර අදාළ වැඩකොටස ඉටුකිරීම වඩා සුදුසුම ක්රමය වනවා.

ඔබට ලැබෙන විවේකයේ විශේෂයෙන්ම දවල් කෑම විවේකය, තේ විවේකය වැනි වෙලාවල් වලදී ඔබේ වැඩ මාරු කරගැනීම අත්යවශ්යයි. එවැනි විවේක වෙලාවේත් වැඩ ගැන සිතීම සහ කතා කිරීමෙන් වැලකීම වෙලාවට කිසියම් සැහැල්ලු විනෝදාත්මක දෙයක් වෙනුවෙන් අවධානය යෙදවීම, මදක් ඇවිදීම, ඔබ සිටින ආසනයෙන් එලියට ගොස් පරිසරය තරමක් වෙනස් කිරීම වැනිදේ මගින් මේ වෙනස ඇතිකර ගත හැකියි. එයින් ඔබේ මනසට යම් සැහැල්ලුවක් දැනේවි. වගේම ඔබ කරන කටයුතු පළිබඳ නිවැරදිව පරික්ෂාව අතිශය වැදගත්. නැවත ඔබේ කටයුතු පිලිබඳ නිසි පරීක්ෂාවක් කිරීමෙන් ඔබට මගහැරුණු දේ සොයාගැනීමටත් වරදක් ඇත්නම් සකස් කරගැනීමටත් අවස්ථාව ලැබෙනවා. රැකියාවේ ස්වභාවය අනුව මේ තත්වය එකිනෙකට වෙනස් වියහැකි වුනත්, හැකිතාක් කටයුත්ත ඉටුකිරීමෙන් ඔබට අනවශ් ආතතියක් ඇතිවීමේ අවස්ථා මගහැරෙනු ඇති.

දැන් ඔබේ දවස නිමාකොට නිවසට යන වෙලාව යැයි සිතමු. සමහර විට නිවසට ගිය සැනින් ඔබට නිවසේ කටයුතු වෙනුවෙන් නැවත අවධානය යොමු කිරීමට සිදුවේවි. නිසා ඔබ කළ යුතු හොඳම දේ නම් ඔබ රිය පදවන අතරතුර නැතිනම් බසයෙන්, දුම්රියෙන් ගමන් කරන අතරතුර ඔබ වඩාත් ප්රියකරන සංගීතයකට සවන් දෙන්න. ඔබේ මනසට විවේකයක් ලැබෙනවා වගේම නැවත අලුත් ජවයක් හිතටත් ශරීරයටත් දැනේවි. දවස නිමා කරන්නත් එය හොඳ උත්තේජනයක් සපයාවි.

6 Ways to Play Spotify Music in the Car | NoteBurner

මෙතෙක් ඔබ ආතතියට පත්වෙලා සිටියා නම්, රැකියාවේ ආතතිය පාලනය කරගැනීමට ක්රමයක් සෙව්වා නම් මේ පියවර කිහිපය අනුගමනය කරන්නැයි අපි ඔබට යෝජනා කරනවා. වෙනස අත්විඳින්න. ප්රබෝධයෙන් සහ තෘප්තියෙන් රැකියාව කරන්න.

අන්තර්ජාලය ඇසුරින්.

 

-එන්.වෙහෙරදූව-

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here